2016. 10. 8-9. Erdélyi kirándulás az Összefogás Háza szervezésében

Aki egyszer Erdélyben járt, annak visszahúz a szíve oda.
Az Összefogás Háza október 8–9-én már második alkalommal szervezett buszos kirándulást „Transzszilvániába” Baricz Zsolt vezetésével, aki székely gyökerekkel rendelkezik, és ez erős érzelmi töltést ad mondandójának, amit mi ez alkalommal is nagyon élveztünk.
Csodálatos két napot töltöttünk Királyhágótól Kalotaszegen keresztül Kolozsvárig: Csucsán, Magyarvalkón, Tordaszentlászlón, Bonchidán, valamint Válaszúton a Kallós Zoltán múzeumban. Magyar vonatkozású értékekkel, az erdélyi magyar hagyományok őrzésével találkozhattunk utunk során, amelyekről szakszerű ismereteket hallhattunk a kirándulás vezetőjétől. Megtapasztalhattuk, hogy a kint élő magyarok hűen őrzik hagyományaikat, szokásaikat, nyelvüket. Olyan néprajzi kiállításokat tekinthettünk meg kalandozásaink során, melyek gyűjteménye csoda számba megy. Lelkes csapatunkba nemcsak Klebelsberg-telepről, hanem a Tompa-szigeti kiskertekből, Kecskésről és Sándorfalváról is csatlakoztak. Szép élményekkel gazdagodva tértünk haza. Feltétlen ajánlom a Baricz Zsolt vezette nyári egyhetes erdélyi túrákat is azok figyelmébe, akik érdeklődnek az erdélyi kultúra értékei, a magyar kultúrtörténet fontos emlékei iránt!